• Gratis verzending vanaf €25
  • Binnen 24 uur verstuurd
  • Niet goed, geld terug
  • Klantenservice: 06-26130078
  • Alles op voorraad

De wintersportspecialist in skikleding voor kinderen!

SHOP BLOG

Retourneren

Voorwaarden retourneren

Hoe werkt het retourneren bij Chickies & Binkies? 

Chickies & Binkies doet uiteraard niet moeilijk over retourneren. Hou wel rekening van onze voorwaarden voor retourneren:

  • Het product is niet gebruikt (ook niet gewassen);
  • Het product is in perfecte nieuwstaat;
  • Het product wordt teruggestuurd in de originele verpakking met de kaartjes eraan;
  • Het product is gekocht bij Chickies & Binkies;
  • Het product is binnen 14 dagen na ontvangst teruggestuurd;
  • Je hebt ons van te voren een e-mail gestuurd om het retourneren te melden;

Zodra we je bestelling retour hebben ontvangen, ontvang je het het betaalde bedrag van de bestelling terug. 

Hoe?

Stuur het product voldoende gefrankeerd  en voorzien van je order (of copie) òf een briefje met daarop je naam en ordernummer terug aan:

Chickies & Binkies
De Zwarte Molen 17
8862 RK Harlingen

 

En verder? 

  • Bij ontvangst van je retourzending ontvang je van ons bericht per e-mail.
  • We storten na ontvangst & controle van het product je bedrag zo snel mogelijk terug op je rekening (in ieder geval binnen vijftien werkdagen).
  • We storten altijd terug op de rekening waarmee je ook hebt betaald. Heb je met creditcard betaald, dan zie je de refund dus pas terug op je creditcardstatement. Soms zie je de betaling op een overzicht en de refund pas op het overzicht wat een maand later volgt. Dit ligt aan de maandelijkse periode waarmee je creditcardmaatschappij de overzichten verstuurt.

 

Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend! 

Als je het product ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door PostNL in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan je wordt gerefund. PostNL rekent een strafporti van 14 euro, exclusief de porti.

 

Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen

Chickies & Binkies neemt deze artikelen wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. We zullen je hierover natuurlijk wel berichten per e-mail. Deze artikelen kunnen we vervolgens naar je terugsturen nadat je de nieuwe verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt.

Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, een vlekje heeft, beschadigd is, gewassen is: dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met je op om samen naar een passende oplossing te kijken.

 

Defecte producten bij aankomst (dit staat los van de garantie)

We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we je aan om ons dit dan zo snel mogelijk weten per e-mail info@chickiesbinkies.nl. Indien je niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op de order), dan ligt het risico bij jou. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat je een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij jou. Tenzij je dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen daarom jou altijd je bestelling zorgvuldig te controleren. Nog even op een rij:

 

  • Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
  • Wacht onze instructies af voordat je het terugstuurt.
  • Als we je vragen het item terug te sturen worden uiteraard je verzendkosten vergoed.
  • Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.

 

Zoek raken van je retourzending

Ook als je retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard. 

 

Heb je een retour en ben je te laat?

Natuurlijk kan er wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd even contact op per e-mail, dan kijken we er samen even naar. Zendingen die gewoon worden verstuurd, die wij dan weigeren, en waarbij we dan later horen wat er aan de hand is blijven geweigerd.

 

14 dagen retourtermijn

Je kunt items binnen 14 dagen na ontvangst gewoon retourneren. Dit betekent niet dat je het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.

 

Samengevat

  • De kosten voor het terugzenden zijn voor je eigen rekening.
  • We berekenen geen kosten voor het verwerken van retouren.
  • Bij retourneren wordt de artikelwaarde teruggestort.
  • Je kunt de refund binnen vijftien werkdagen verwachten.